پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250892
کدام کالاها در مرداد ماه گران شدند؟/ هويج، کاهو و قارچ رکورددار گراني‌ها + جدول
تاریخ انتشار : 1400/06/02 11:31:31
نمایش : 1313
بيشترين افزايش قيمت در مرداد ماه نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزيجات» (هويج فرنگي، کاهو و قارچ)، گروه «لبنيات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شير) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) مي‌باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نرخ تورم سالانه مرداد ماه براي خانوارهاي کشور به ٤٥,٢ درصد رسيده که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل،  يک واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.

در گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزيجات» (هويج فرنگي، کاهو و قارچ)، گروه «لبنيات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شير) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) مي‌باشد. در گروه عمده «کالاهاي غيرخوراکي و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (غذاهاي سرو شده در رستوران)، گروه «حمل و نقل» (روغن موتور و انواع خودروي سواري) و گروه «پوشاک و کفش» بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
درصد تغييرات شاخص قيمت در دهک‌هاي هزينه‌اي کل کشور در ماه جاري دامنه تغييرات نرخ تورم سالانه در مرداد ماه  براي دهک‌هاي مختلف هزينه‌اي از ٤٤,٦ درصد براي دهک ششم تا ۵۰  درصد براي دهک دهم است.
 
گفتني است،‌ گروه مبلمان نسبت به ماه قبل حدود ۲.۵ درصد گران تر شده اند. حمل و نقل نيز يک ماه ۳.۶ درصد افزايش قيمت را تجربه کرده است.
 

نرخ تورم ,

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html